|
Forum Mikromodelarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Nie 11:46, 17 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
zdobyłem troche gazetek "SAMOLOTY" a w nich np. Ki-43 -II-Otsu, Hei,Oscar.
Łopaty śmigła sa tylko w paski na końcach , ni do końca, ale nie było tych drugich niżej.
Osłony na koła po części było żółtawe, jak i krawędzie natarcia skrzydeł, teń żółty kolor wpada lekko w pomarańcz ciemny.
Przewody hamulcowe u ciebie puszczone są troche za luźno, a powinny isć przy zawiasie i można by je przytulić troszkę do goleni.
Wybacz że się czepiam, ale tak mi wpadły w oko różnice.
Jak bys chciał to moge zrobić scany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
łsobota
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Nie 12:28, 17 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
PIOTR napisał: |
zdobyłem troche gazetek "SAMOLOTY" a w nich np. Ki-43 -II-Otsu, Hei,Oscar |
Mój model to Ki-43 I. Ale gwoli wyjaśnienia:
PIOTR napisał: |
Łopaty śmigła sa tylko w paski na końcach , ni do końca, ale nie było tych drugich niżej |
To co jest na łopatach śmiagła (jak i ich kolor) zależy od okresu jak i od konkretnej wersji samolotu. I tak jest w przypadku Ki-43 I. Wszystkie egzemplarze miały kołpaki i przednią stronę łopat śmigła pozostawione w kolorze naturalnego duralu. W pobliżu końcówek łopat znajdował się zaś czerwony pasek ostrzegawczy o szerokości 50mm. Bliżej kołpaku na każdej łopacie znajdował się czerwony (lub wg innych źródeł czarny) "stencil" fabryczny (czyli "te drugie, niżej").
PIOTR napisał: |
Osłony na koła po części było żółtawe, jak i krawędzie natarcia skrzydeł, teń żółty kolor wpada lekko w pomarańcz ciemny |
Jeżeli samolot miał żółty pas szybkije identyfikacji, to osłony kół były częściowo żółte , bo po wciągnięciu podwozia zachodziły one na ten pas. Tyle, że żółte pasy malowano na samolotach zgodnie z rozporządzeniem Koku Hombu (połączony sztab lotnictwa Armii i Marynarki) dopiero od lipca 1943. Czasami pasy te pojawiały się już w połowie 1942 roku (oddolna inicjatywa pilotów Armii, którzy chcieli sobie ułatwić wzajemną identyfikację w powietrzu - zwłaszcza w czasie ataków czołowych. W lotnictwie Marynarki pierwsze pasy pojawiły się dopiero w grudniu tego roku), ale tak czy inaczej samolot Tateo Kato nie "łapał" się na nie, bo został zestrzelony w maju 1942. Co do koloru to zasadniczo był to żółty (zbliżony do FS 3538) ale bywało z tym różnie i pasy miały kolor od spłowiałem do intensywnej żółci (niejednokrotnie podchodzącej pod pomarańcz).
PIOTR napisał: |
Przewody hamulcowe u ciebie puszczone są troche za luźno, a powinny isć przy zawiasie i można by je przytulić troszkę do goleni |
Przewody już poprawiłem. Ale dzięki za za zwrócenie uwagi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez łsobota dnia Nie 12:30, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Nie 14:47, 17 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki za wyczerpujące informacje, no tak róznią się wersja I i II, z tego co jeszcze widzę była III-Ko.
Faktycznie Twój nie kwalifikował się do malowania osłon kół na żółto bo nie miał żółtych krawedzi, wszystko mi się poplątało jak zwykle na poczatku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|