|
Forum Mikromodelarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erkamo
Obserwator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:16, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Trudno powiedziec cos absolutnie jednoznacznego, ale...rzeczywiscie to czarne, podluzne cos, na P7 "999" to moze byc to!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzegorz Nowak (W)
Moderator
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:50, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Piotrze- PZL P7 był samolotem MYŚLIWSKIM produkowanym dla wojska - karabinów nie "mógł mieć dołożonych" zatem takich samych jak P 11 - on musiał je mieć
generalnie P7 był pierwszym w lini metalowym samolotem myśliwskim na świecie, później zastępował go następny typ - własnie P 11
uzbrojony był w dwa kadłubowe Vickersy, żadnych km-ów skrzydłowych w P 7 nie było
co innego w P 11- ta była wyposażona w kadłubowe ( każda ) i w skrzydłowe (rzadko)
czyli siła ognia P 7 i P 11 była zazwyczaj taka sama- 2 x sikawka kal. 7.92
dlaczego, mimo możliwości montowania skrzydłowych km-ów w P 11 ich nie było?
ano proste - przy takim silniku jaki był w nich montowany, dodatkowe obciążenie w postaci 2 km + amunicja powodował że P 11 tracił na swoich właściwościach lotnych - był po prostu za ciężki ( stawał się w powietrzu "mułowaty")
była jeszcze jedna różnica - w P 7 montowao km Vickersa, a w P 11 stosowano raczej "szczeniaki" - nawet jeśli w pierwszych wersjach byłu Vicersy to później je wymieniano...
(ale o zakres tej akcji proszę nie pytać - bo nie wiem)
stąd we wspomnieniach wrześniowych pilotów latających na P 7 częto pojawia się info o zacinających się karabinach- bo właśnie takie były stare Vickersy..
a dlaczego P7 używano we Wrześniu - bo 3 eskadry nie miały nowego sprzętu (nowego czyli myślę tu o P 11 )
jeszcze jedno a'propos wnęk na km i ich braku chodzi mi po głowie...
być może z wnękami sto nie P7 tylko P 11a - która zewnętrznie jest do P 7 dość podobna, a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy??
a P7 była bez wnęk, z kadłubowymi km-ami
to zdjęcie powinno rozwiązać sprawę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzegorz Nowak (W) dnia Śro 22:51, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 0:02, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ten na pierwszym zdjęciu - ma wyloty od silnika takie jak P7a, ma za głową pilota krótkie ścięcie kadłuba,ma skrzydła przy kabinie pilota - wszystko jak P7-demka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
talex0
Entuzjasta
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 1094
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 8:26, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Witajcie
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale stwierdzeniu, że:
Cytat: |
a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy?? |
Przeczy to zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie widać oznaczenie typu na usterzeniu pionowym, chyba, że to wynik (niemieckiego? polskiego?) retuszu - ale po co?
Pozdrawiam.
Tomek
________________________________________
Na warsztacie: Re2001, Re-2002, Nardi Fn-305
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 11:08, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Takie dziwne to 999.
Ato co?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR dnia Czw 11:29, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Czw 11:59, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ani chybi, ino "sprywatyzowana" przez owczesnych sojusznikow Rumunow "jedenastka".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 20:55, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
I znowu moje watpliwości - skrzydła za blisko kabiny i owiewka montowana na nich, krótkie scięcie za głowa pilota tak jak P7, ale czy to cień, czy jakieś wybrzuszenie pod kabiną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
erkamo
Obserwator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:00, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Podaje za A. Glassem:
11 samolotow P-7a z Deblina, ewakuowano do Rumunii. Conajmniej 1 samolot wyremontowali Niemcy.
Tak wiec, na fotce moze byc P-7. Ksztalt krawedzi kabiny i brak okienka , w przedniej jej czesci, tez za tym przemawia. I ten charakterystyczny, dla P-7, otwor w skrzydle, tuz przed kabina, ulatwiajacy wysiadanie. Dziwi mnie tylko, ze z tej perspektywy, nie widac na zdjeciu pierwszego zastrzalu skrzydla?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez erkamo dnia Czw 22:19, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 23:34, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
fotki 999
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie widzę na tych napisu P7a.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR dnia Pią 21:15, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz Nowak (W)
Moderator
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:48, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
talex0 napisał: |
Witajcie
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale stwierdzeniu, że:
Cytat: |
a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy?? |
Przeczy to zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie widać oznaczenie typu na usterzeniu pionowym, chyba, że to wynik (niemieckiego? polskiego?) retuszu - ale po co?
(....) |
to była tylko moja nieśmiała sugestia
pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
talex0
Entuzjasta
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 1094
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 14:39, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Grzegorz, jak widzisz troszkę powyżej twojego postu, moja, również nieśmiała, wypowiedź natychmiast została zripostowana.
Swoją drogą to "999" też jest jakieś dziwne. Nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek spotkał się z trzycyfrowym numerem bocznym na naszych wrześniowych samolotach, ale jak wspominałem w poprzednim poście, nie jestem znawcą tematu.
Pozdrawiam
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Pią 16:30, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Witojcie,
trzycyfrowe numery zdarzaly sie na samolotach szkolnych - ten ma litere podskrzydlowa "U", czyli nalezal do szkoly lotniczej w Ulezu (prosze to sobie przetlumaczyc na polskie literki, bo moja obecna klawiatura takich nie zna ). Na innym ujeciu tego samego samolotu mozna sie dopatrzyc, ze mial numer podskrzydlowy na prawym placie chyba 39.
Jeszcze uwaga do zdjecia rumunskiej pzl-ki: a moze to P-11a? Jestem teraz daleko od mojej biblioteki i nie moge tego sprawdzic, ale jest bardzo prawdopodobne, ze P-11a tez wyladowaly w Rumunii.
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tender dnia Pią 16:42, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Toff
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16:43, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
prosze to sobie przetlumaczyc na polskie literki |
Ułężu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Pią 17:10, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Danke schön, Toff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PIOTR
Przyjaciel Forum
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Pią 21:21, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
A w moim podsycha kadłub.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|