Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 21:27, 31 Sie 2008 Temat postu: Nielsen & Winther Type Aa - test |
|
|
Krzysiek poprosił mnie żebym przetestował ten samolocik, co z chęcią czynię
W założeniach ma wyjść coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A wychodzi tak:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Toff
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22:20, 31 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Co to za malowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 23:39, 31 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Duńskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Nie 23:55, 31 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Witam!
Dzięki Maćku, że zechciałeś wziąć ten projekt na warsztat.
Toff: to jest duński myśliwiec z 1917 r. Tutaj jest trochę o nim (tlumaczone z rosyjskiego przez Google więc jakość taka sobie, ale ogólnie można załapać o co chodzi):
[link widoczny dla zalogowanych]
ewentualnie tutaj (angielski):
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Nie 23:56, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 14:17, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Wkleiłem silnik z osłoną i stery, czyli kadłub już gotowy. Powoli zabieram się za skrzydła.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sea__
Aktywny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 17:16, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A czy pilot jest przewidziany w planach do sklejania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 17:29, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Pilota niestety nie ma w zestawie, trzeba projektanta poprosić żeby dorobił
Tymczasem dokleiłem skrzydła i podwozie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
i podwozie:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lothar79
Hobbysta
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 17:30, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Krzysiek!
Czy możesz dać mi ten tekst w oryginale? Spróbuję powalczyć (zobaczę ile jeszcze z tego wschodniego dialektu pamiętam ). Chyba, że uważasz, że nie ma potrzeby.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Pon 17:49, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Witam!
O kurcze, ledwo co zaczęty test, a tu już koniec...
Maćku: czy były jakieś problemy przy sklejaniu?
sea__ :... eeee, w tej skali??? Litości.
lothar79 : proszę, oto ten tekst w oryginale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
"Bukwy" jeszcze pamiętam jak się czyta, ale wielu znaczeń wyrazów się zapomniało...
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Pon 18:13, 01 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 19:33, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
w zasadzie to chyba skończyłem Więcej części do przyklejenia nie ma.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Czekam na wasze opinie i komentarze.
Pozdrawiam[/img]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kat dnia Pon 23:13, 01 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Toff
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19:54, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Jak na surówkę wygląda ok, ale ten kołpak zupełnie mi się nie widzi - listki nie zeszły się na środku. Zdaję sobie sprawę, że w tej skali to nie takie proste, ale może w takim razie wypróbować inne rozwiązanie? Np. nie z listków, a z pierścieni? Chociaż wiadomo że najłatwiej byłoby samemu wytoczyć z kawałka drewna/plastiku/itp.
A tak poza tym, to wielki +* dla projektanta za oryginalne i niespotykane modele!
* to plus, nie krzyżyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lothar79
Hobbysta
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 20:35, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Trochę bardziej "zjadliwe" tłumaczenie (mam taką nadzieję, chociaż nie jestem "samolociarzem" - za ewentualne lapsusy terminologiczne przepraszam):
"Jedyny myśliwiec, zaprojektowany w Danii i skierowany do produkcji seryjnej, został opracowany w biurze konstrukcyjnym zakładów maszynowych "Nielsen i Winther" w końcu 1916 roku. Przypuszczalnie, w jego konstruowaniu brał udział szwedzki konstruktor lotniczy Eno Tulin. Samolot, otrzymawszy oznaczenie "Nielsen & Winther" typ Aa wzniósł się po raz pierwszy w powietrze 21 stycznia 1917 roku.
Ten oryginalny jednomiejscowy samolot przypominał hybrydę kadłuba i skrzydeł angielskiego myśliwca Bristol "Scout" z typowo "newportowską" dwupłatowa skrzynia. Konstrukcja drewniana, kryta płótnem na wszystkich powierzchniach z wyjątkiem przedniej części kadłuba pokrytej arkuszami sklejki. Samolot był wyposażony w szwedzki silnik "Tulin-A" o mocy 100 KM.
Uzbrojenie - ręczny karabin "Madsen", zamocowany na uchwytach nad górnym skrzydłem, strzelający ponad kręgiem śmigła. Latem 1917 roku na samolotcie przeprowadzono naziemne próby karabinu synchronicznego tego samego typu, zamontowanego po lewej stronie przed kabiną. Jednakże eksperyment został uznany za nieudany i na seryjnych maszynach karabin synchroniczny nie został zamontowany.
Tymczasem, próby myśliwca w locie zakończyły się powodzeniem i dowództwo duńskiej armii zleciło produkcję niewielkiej serii sześciu egzemplarzy.
Samoloty przydzielono do kopenhaskiej szkoły lotniczej, ale ich eksploatacja nie trwała długo. Już w 1919 roku wszystkie zostały spisane ze względu na częste awarie silników, które nie osiągały nakazanej mocy. W następnych latach Duńczycy nie próbowali samodzielnie projektować myśliwców, decydując się na zakup za granicą bądź na budowę licencyjną.
Oprócz wersji myśliwskiej "Nielsen & Winther", testowana była również jego dwumiejscowa wersja rozpoznawcza (typ AB) oraz morska wersja pokładowa (Typ AC), jednak nie wyszły one poza stadium prototypu."
Pozdrawiam i powodzenia przy budowie modelu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Pon 21:39, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Witam!
Dzięki Maćku za poświęcenie swojego czasu na test.
Toff : dzięki za krzyżyk na drogę... znaczy się plus, tak plus miałem na myśli. Co do kołpaka z pierścieni to sądzę, że w tej skali takie rozwiązanie może być trudniejsze niż listki. Ewentualnie dodam wzór jeśli ktoś chciałby go sobie zrobić z innego materiału.
lothar79: dzięki za przetłumaczenie. Nauka rosyjskiego w Twoim przypadku nie poszła na marne.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Toff
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 21:51, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Ewentualnie dodam wzór |
Myślę, że jest to jak najbardziej wskazane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|