 |
Forum Mikromodelarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
łsobota
Moderator

Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pią 0:30, 08 Lut 2008 Temat postu: Nakajima C6N1-S Saiun (Myrt) [Fujimi, 1:72] |
|
|
Tak mnie jakoś wzięło ostatnimi czasy na kończenie rozpoczętych modeli. Tym razem padło na leżącego już od dłuższego czasu (grubo ponad rok) w szafie C6N1. Jest to Saiun w wersji nocnego myśliwca zrobiony z zestawu Fujimi w skali 1:72 oczywiście.
Po wyjęciu z szafy model wyglądał tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaś moim celem było zbliżenie się do takiego czegoś:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to Saiun należący do 3 Hikotai z 302 Kokutai, stacjonujący w sierpniu 1945 w bazie powietrznej Atsugi w prefekturze Kanagawa. Na tym samolocie, około północy, 1 sierpnia 1945 załoga w składzie porucznik Hiroshi Yasuda (pilot) oraz porucznik Taro Fukuda (obserwator), dokonała jedynego potwierdzonego ataku na B-29 wykonanego za pomocą 30mm działka zamontowanego w C6N1 (wystrzelili 10 pocisków, ale efekt ataku nie jest znany).
Jeszcze krótki rys historyczny.
Na początku 1942 roku dowództwo lotnictwa marynarki wojennej zwróciło się do wytwórni Nakajima o opracowanie nowego samolotu rozpoznawczego. Miał się on charakteryzować dużym zasięgiem, wysoką prędkością i miał być przystosowany do operowania z pokładów lotniskowców. W efekcie opracowano samolot oznaczony jako C6N, opierając jego konstrukcję na budowanym w tej wytwórni samolocie bombowym Nakajima B6N Tenzan. Pierwszy prototyp oblatano go w dniu 15 maja 1943 roku.
W czasie prób na prototypie okazało się, że zastosowany w nim silnik Nakajima NK9B Homare 11 posiadał zbyt małą moc i w toku dalszych prac w kolejnych prototypach zastosowano silnik o większej moc. Po licznych poprawkach na początku 1944 roku rozpoczęto produkcję seryjną samolotu w wersji oznaczonej jako C6N1.
Po wprowadzeni samolotu do działań bojowych, okazało się że dzięki dużej prędkości (610 km/h) był on praktycznie nieosiągalny dla samolotów myśliwskich przeciwnika. Ponadto duża prędkość czyniła z Saiuna jeden z nielicznych samolotów japońskich zdolnych do przechwycenie B-29. Dlatego podjęto decyzję o uzbrojeniu niektórych C6N1 w dwa 20mm lub jedno 30mm działko umieszczone w kabinie i przystosowaniu ich do roli nocnego myśliwca (C6N1-S)
Opracowano także wersję torpedowo – bombową (C6N1-B), która jednak nie weszła do produkcji seryjnej. Pracowano także nad następną wersję oznaczoną jako C6N2, którą wyposażono w jeszcze mocniejszy silnik Nakajima NK9B Homare 24, ale i ta wersja nie została wprowadzona do produkcji w związku z kapitulacją Japonii.
Łącznie w latach 1944 – 1945 zbudowano 463 samolotów C6N wszystkich wersji.
A teraz powróćmy do modelu. W ciągu tygodnia udało mi się go doprowadzić do takiego stanu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
ps. zbiornik jest osadzony "na sucho"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez łsobota dnia Pią 0:36, 08 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|