|
Forum Mikromodelarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 19:42, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Czas na drobiazgi.
Trochę skrzyneczek i winda kotwiczna, która troche mi sie dała we znaki. Dla zobrazowania wielkości zastosowałem tradycyjny przymiar.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kat
Kontradmin z kontrwywiadu.
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 22:43, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kolega to chyba ze 3 miseczki ryżu dostał awansem, ledwo co mnie trochę nie było a tu już pół modelu gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 18:44, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kat napisał: |
Kolega to chyba ze 3 miseczki ryżu dostał awansem, ledwo co mnie trochę nie było a tu już pół modelu gotowe |
Raczej obawa przed wycelowanym we mnie arbuzem daje takie przyspieszenie
Next step..
Kilka drobiazgów i najważniejsze: komin
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Pon 22:06, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam!
Przycupnąłem sobie w kąciku i obserwowałem jak Kolega Mariusz świetnie radzi sobie z testowaniem tego modelu gdy nagle i niespodziewanie zaistniały dwie okoliczności nieznane w dziejach historii ludzkości, a zmuszające mnie do zabrania głosu w imieniu uciśnionych narodów Antarktydy.
Pierwsza z nich to to, że okazało się, iż Kolega Tester posiada z swoich tajnych zbiorach magiczną "groszófkę" będącą wzorcem wielkości i nam ją objawił czego przedtem nie było! Toż to cud!
Druga nie mniej ważna okoliczność, to kolor tła. Dletogo też "zapytowywuję" Kolegę się gdzie jest czerwone tło? Na początku myślałem, że to może taki chwilowy młodzieńczy kaprys Kolegi spowodował tę zmianę, ale widzę, że to nie kaprys, a zwyczajna recydywa, a odpowiednie pismo z prośbą o wyrażenie uprzejmej zgody nie wpłynęło...
Trzeba to będzie rozpatrzyć w osobnym postępowaniu.
Kol. Mariusz raczył był napisać:
Cytat: |
Raczej obawa przed wycelowanym we mnie arbuzem daje takie przyspieszenie |
To nieprawda. Arbuz jest już dawno wycelowany w Kolegę, tylko czeka na naciśnięcie spustu.
Miłej pracy.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 16:51, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Testowanie powoli zbliża sie ku końcowi. Coraz mniej białych pół na pokładzie. Kolejne elementy, które powstały, to windy, polery i schodki ( a może trapy - tak sie chyba fachowo mówi ) - które projektant zaproponował w dwóch wersjach (płaska - ta szara, 3D - ta chyba brązowa - wersja dla hardkorowców - mnie jedna wyszła masakrycznie). Ale szkoda gadac, zapraszam do zerkniecia na foty
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Krzychu - czerwone tło to na galeryje bedzie, a do żółtego mam aktualnie łatwiejszy dostęp.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjb89
Przyjaciel Forum
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 15:35, 25 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Hola, hola tak lekko nie będzie
1. Według Centrum Nadzoru Testowania Modeli Kartonowych Na Terenie Unii Europejskiej kolega Pulpetto testuje model nielegalnie, gdyż albo testuje się wersję dla początkujących, albo dla zaawansowanych. Razem to tylko osobno na dwóch modelach.
2. Dlaczego kolega dbał o klimat relacji Hellcata wstawiając angielskie słówka, a nie dba w relacji Ivernii np. poprzez błękitno-atlantyczno-oceaniczne tło??? Czyżbyśmy za nic mieli Konwencję O Równouprawnieniu Jednostek Pływających???
3. No i w końcu dlaczego Ivernia ma jeden komin skoro Titanic ma cztery ( tak, mam no to zdjęcia i wideło ) ?
No chwilę mnie tylko na forum nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Śro 5:59, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jjb89 napisał: |
3. No i w końcu dlaczego Ivernia ma jeden komin skoro Titanic ma cztery ( tak, mam no to zdjęcia i wideło ) ? |
Jeden ale za to jaaaaki! . Niejeden bosman chcialby taki miec - na swoim statku oczywiscie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 19:57, 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
To może ja powiem tak:
1. Paragraf 22 mówi o tym, że tester może testować model jak chce, gdzie chce i z kim chce
2. Kiedy ja próbuje wstawić jakieś słówka z poziomu pokładu, ale mówienie kilkadziesiąt czy kilkaset metrów pod wodą powoduje, że słychać tylko to bulbulbul...
3. Bo tak.
Wracamy na "czerwony dywanik"
Zamontowałem takie kręcioły na takich badylach, które projektant nazywa wywietrznikami. Było ich trochę na dziobie i na rufie i tu i tam, dłuższe, krótsze, różne takie O takie jak na fotkach:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I dwa rzuciki na całość:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjb89
Przyjaciel Forum
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 20:50, 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Serca nie masz, człowiek siedzi prawo unijne sprawdza, a tu jednym paragrafem mu argumenty z ręki wytrącą
Fajnie, że na Ivernii były te mniej pracochłonne wywietrzniki i nie trzeba mikro fajek kleić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Czw 21:54, 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam!
Mariusz: w odpowiedzi na Twoje uwagi:
Cytat: |
1. Paragraf 22 mówi o tym, że tester może testować model jak chce, gdzie chce i z kim chce |
Owszem, ale po otrzymaniu pisemnej zgody PGiN, a takiej zgody nie było, oraz zaświadczeniu o nie zaleganiu ze składkami ZUS za ostatnie 50 lat w Północnej Nairobii.
Cytat: |
2. Kiedy ja próbuje wstawić jakieś słówka z poziomu pokładu, ale mówienie kilkadziesiąt czy kilkaset metrów pod wodą powoduje, że słychać tylko to bulbulbul... |
Oj Kolega znowu grymasi. Ivernia leży zaledwie na głębokości [link widoczny dla zalogowanych] i już wielkie mecyje, a to, że woda za mokra, a to, że za sucha, a to, ze czepeczek się Koledze przekrzywił i kolor nie ten. No naprawdę...
Wysoki Sądzie, nie mam więcej pytań.
Jacku: bardzo cenne uwagi, a co do tylko jednego komina już wyjaśniam w czym rzecz.
Otóż jak wiadomo Cunard współpracował z brytyjską Admiralicją, której w 1895r. zlecił przeprowadzenie badań nad ilością kominów na statkach i ich wpływem na zakopceniem pokładów. W efekcie tych badań okazało się, że więcej niż dwa kominy wytwarzają bardzo silne pole magnetyczne przyciągające góry lodowe. W zarządzie Cunarda postawiono nie ryzykować i nie dawać więcej jak dwa kominy na statek. Konkurencyjna White Star Line nie uznała tych badań za wiarygodne (naukowcy z Zimbabwe również). Ludziom Cunarda zrobiło się żal niedowiarków z WSL i postanowili na swój skromy sposób zapobiec katastrofie, która wcześniej czy później by nastąpiła w wyniku beztroski WSL. Dlatego zbudowali czterokominowe [link widoczny dla zalogowanych], których zadaniem oprócz przewożenia pasażerów i ladunku było zebranie wszystkich gór lodowych świata, aby w przyszłości Titanic mógł bezpiecznie pływać po morzach i oceanach. Zebrane w ten sposób góry lodowe zamierzano wysłać do jednego z kurortów w Szwajcarii. Warto dodać, że Niemcy również zbudowali swoje [link widoczny dla zalogowanych], bo też chcieli przyciągnąć kilka gór lodowych, ale zamiast wysłać je do któregoś ze swoich alpejskich kurortów w NRD na wyspie Uznam chcieli wcielić je do wojska i przerobić na Sztukasy.
Jak wiemy z historii coś poszło nie tak i Titanic z gracją i wdziękiem po dwóch godzinach zastanawiania, zamienił się w okręt podwodny. Przez lata zastanawiano się co mogło być tego przyczyną. Dopiero niedawno naukowcy z Burkina Faso mając do dyspozycji aparaturę bez porównania lepszą niż w 1912r, wsparcie uczonych radzieckich oraz niepublikowane dotychczas, a znalezione całkiem przypdakowo pamiętniki owej góry, która zatopiła Titanica przeprowadzili nowe badania i eksperymenty i okazało się, że ani wielkość bananów zgodnych z normami UE, ani ilość kominów nie miała wpływu na przyciąganie gór lodowych, a decydował o tym... kolor!
Otóż góry lodowe, które ze swej natury są raczej płochliwe, widząc czerwone (a przecież czerwony jest kolorem ostrzegawczym, czyż nie?) kominy statków Cunarda, płoszyły się chowając w najdalsze kąty Atlantyku bądź udawały bezludne wyspy. Natomiast żółty kolor kominów na statkach WSL jednoznacznie kojarzył im się ze słoneczkiem, ciepłym piaskiem na plaży, drinkami z palemką i słodkim lenistwem, dlatego tak ochoczo do nich ciągnęły.
Wystarczyło tylko namalować czerwone grochy na żółtych kominach Titanica i historia potoczyłąby się inaczej.
Cytat: |
Fajnie, że na Ivernii były te mniej pracochłonne wywietrzniki i nie trzeba mikro fajek kleić... |
Zapewne Mariusz też by tak chciał... he he he
tender: może zagadnienie bosmana i jego komina... na statku oczywiście, poruszymy po 23-ciej bo forum mogą czytać dzieci, kobiety i starcy, a jest kilka kwestii do omówienia: czy bosman i jego komin to ten sam komin co komin statku? Wtedy Ivernia pozostaje jednokominowcem. Czy też nie i są to dwa osobne kominy. Wówczas mamy do czynienia z dwukominowym statkiem. No, a gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla kominka w kajucie kapitańskiej?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 19:36, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Uff zrobiłem najtrudniejsze elementy do wykonania w tym modelu - nawiewniki. Jest ich trzy rodzaje - różnią się wielkością. Mozna je wykonać na dwa sposoby - wg projektu z papieru lub wg narysowanego szablonu. Ja wykonałem je z papieru - cóż w końcu testuję czy sie da Zadanie musze przyznac jest ponad moje możliwości manualne (mam na myśłi dwa mniejsze rodzaje). Zrobiłem je, ale wyszły, cóż pisać - widać na fotkach. Dodam jeszcze, ze nawiewniki powinny byc od wewnatrz pomalowane na czerwono.
A oto fotki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Krzychu - Paragraf 22 reguluje wszystko, nie potrzeba żadnej dodatkowej papierologii.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu74
Admin.
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Śro 21:53, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam!
No Mariuszu, teraz już z górki. Jeszcze tylko szalupy, maszty, bandera i gotowe.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 19:03, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No to chyba ostatnia aktualizacja przed finiszem i końcową galerią.
Zrobiłem szalupy i żurawiki. Nie ma linek, bo nie będzie w modelu testowym. Zostały jeszcze maszty i pare duperelków.
A oto fotki
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pulpetto
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 8:06, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
End de gejm iz ołwer
Znaczy się koniec testowania. W modelu większych poprawek nie było, te, które były zostały zgłoszone projektantowi i poprawione. W modelu nie malowałem drutologii i nie robiłem naciągów. Jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
viltianus
Moderator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 1762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 10:33, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ale że jak ołwer?
no dobra, wiem, model testowy, nie ma sznurków...
Buuu. Nie ma sznurków. Buuu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|