Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 18:52, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Kolejny etap wyposażania Uruguaya został zamknięty. Wszystkie łodzie są już na swoich miejscach. Kuter parowy został "zapożyczony" z modelu Sisoj Wielikij (1/400 z Modelika, autor p. Michał Glock). Kutra nie udało się ochronić przed działaniami zakładowych racjonalizatorów, więc wygląda jak wygląda.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast go magazynów, dotarła przesyłka z zakładów Armstronga, 6 sztuk w "rozmiarze" 7mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozostałe 5 sztuk czeka w kolejce do malarni. Później montaż i oczekiwanie na przesyłkę z zakładów Skody.
Ale o tym w następnej relacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Wto 19:02, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Zaprzyjaźniona komórka wywiadowcza zapodaje , że zakłady Armstronga mają zwyczaj wysyłać przesyłki w rozmiarze 37 mm (jednofuntowe) i niech tak już zostanie.
Kontrola podstawą zaufania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
walbe
Hobbysta
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 684
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: Wto 19:07, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Coś tam wychodzi z tej kartki papieru. Brawo!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:01, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Tender - nie tylko zaprzyjaźnione agencje się nad tym głowią. Na planie z Modelarza jest informacja o Armstrongach 7mm (oprócz tych 37mm), w artykule o jednostce mowa o Vickersach ale na amunicję Mausera. Pewnie w oryginale chodziło o Vickers-Armstrong. Z kolei przy opisie historycznym dołączonym do modelu nie ma informacji o karabinach maszynowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Wto 21:22, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Hmmm... Faktycznie ciekawostka .
Przy pierwszym podejściu znalazłem takie cuś:
[link widoczny dla zalogowanych] .
Reszta źródeł milczy o maszingiwerach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 6:33, 07 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Ciekawostek ciąg dalszy
[link widoczny dla zalogowanych]
Przynajmniej kaliber się zgadza.
Może autor stwierdził, że jak stocznia niemiecka to Krupp, a może na licencji, a może w tamtym czasie były powiązania między jedną firmą a drugą, a może ...,
a w tym czasie klej wysycha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Śro 8:32, 07 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było za za łatwo, to jeszcze taka mieszanka firmowa, prawie jak wedlowska:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych](1910)
Pomalutku dochodzę do wniosku, że może to być działo konstrukcji Kruppa a produkowane przez Skodę. Co do MG 7mm nie mam pomysłu.
Tylko czy to wszystko jest ważne żeby model dobrze wyszedł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 14:31, 07 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dla modelu nie ma większego znaczenia, szczególnie w tej skali. Większość rzeczy robi się "na podobieństwo". Natomiast poszerzanie wiedzy jest zawsze mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Śro 15:31, 07 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dziadek Tadek napisał: |
(...)Natomiast poszerzanie wiedzy jest zawsze mile widziane. |
EDIT: WEYERS z roku 1940 zapodaje, że były 4 MG i to by sie zgadzało z informacją która gdzieś przeleciała mi przed oczami, że najpierw było ich 6 a potem 4. Pozostaje problem gdzie je wetkać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tender dnia Pią 5:47, 09 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17:58, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Tender napisał:
WEYERS z roku 1940 zapodaje, że były 4 MG i to by sie zgadzało z informacją która gdzieś przeleciała mi przed oczami, że najpierw było ich 6 a potem 4. Pozostaje problem gdzie je wetkać.
Jak to gdzie wetknąć? Ło tu,
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
i tu tyz były.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A dwa brakujące do rachunku będą na skrzydłach mostku nawigacyjnego. Tak przynajmniej wygląda to na planie z Modelarza.
Te ostatnie trafią na swoje miejsce po montażu masztów i olinowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Wto 18:23, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Ahaaaaa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 14:14, 20 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Prace przy montażu urządzeń mechanicznych trwają. Nadeszła przesyłka z zakładów Skody w rozmiarze 7,5 cm.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W zasadzie pozostało tylko struganie masztu rufowego, prace linowe i doklejenie drobnicy. Niby nic, ale jakoś tak schodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Wto 14:46, 20 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Yes, yes, yes!!!...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 20:10, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Trochę czasu minęło od ostatniego raportu, bowiem nastąpiło spowolnienie prac na pokładzie. Spowodowała je budowa docelowego akwenu dla Uruguaya.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na który zaraz jednostka ta została wprowadzona.
[link widoczny dla zalogowanych]
W trakcie "przeparkowywania" dodano też schody łączące pokład główny z pokładem rufowym oraz niezbędne barierki i poręcze.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dotarły również zamówione maszty wraz z częściowym olinowaniem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze trochę pracy na pokładzie zostało, ale (jeśli się nic nie wydarzy) moment oddania do służby zbliża się w widoczny sposób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Nie 17:55, 23 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Odpowiednie służby już 20 VII odnotowały pozytywnie postęp prac i złożyły raport do centrali. Z powodu upałów gołębie pocztowe służące za telegraf bez drutu często przerywają lot żeby ugasić pragnienie. Wymogi bezpieczeństwa wymagają okresowej zmiany miejsc wylotu i docelowego i niestety zostało przeoczone, że obecna trasa prowadzi nad winnicą co spowodowało nieplanowe opóźnienie dostarczenia zaszyfrowanych przesyłek. Adnotacja o tym, że oddanie okrętu do służby nie nastąpi tradycyjnie dnia 22 VII (d. E. Wedel) dotarła z opóźnieniem i oficjalna delegacja została zawrócona z drogi.
Jak zwykle w takich razach (czysto po polsku ) pada pytanie o technologię przygotowania akwenu. Po strukturze dna widać, że został przygotowany ręcami i szuflami brygad hydrotechnicznych a nie żaden gotowiec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|