Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MacGregor
Moderator
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 13:32, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
blacman - kadłub krążówników typu Atlanta (czyli San Diego) tylko na pozór jest taki niby prosty. Przyjrzyj się liniom teoretycznym, wręgom - sam zobacz jaka byłaby to jazda!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MacGregor dnia Wto 22:23, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jozek
Przyjaciel Forum
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 16:52, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Witos napisał: |
Ja tam wolę nie popuszczać
Kadłub z zestawu, a reszta od podstaw, jakąkolwiek techniką. To wystarczy.
Trawiony kadłub byłby bardzo trudny choćby ze względu na zaoblenia. Do zrobienia oczywiście, ale po co sobie utrudniać. |
Chyba zeby jakiś kuter torpedowy lub coś co ma kształt kadłuba sharpie.. No ale w 700-setce lub chociażby 350-siątce..kuter torpedowy... hardcore
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:23, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
MacGregor napisał: |
blacman - kadłub krążówników typu Atlanta (czyli San Diego) tylko na pozór jest taki niby prosty. Przyjrzyj się liniom teoretycznym, wręgom - sam zobacz jaka byłaby to jazda!
|
tak sobie myslę, że kadłub to można byłoby zrobić klasycznie - z wręgami oklejane na papierem. Na to nanieść poszycie mosiężne lub - co chyba lepiej - z alpaki, która ma kolor prawie stali. Wyobraźcie sobie jak super można byłoby zrobić zadrapania, obicia i wgniecenia kadłuba.....
.... hmmm....
zostawię to może na tzw "model życia"
Jozek napisał: |
Chyba zeby jakiś kuter torpedowy lub coś co ma kształt kadłuba sharpie..
|
póki co pracuję nad małym sprzętem pływającym - może nie kutrem torpedowym ale równie małym...
9 metrowa wiosłowa łódź ratunkowa - obecna na każdym japońskim okręcie, Opracowana na podstawie "Anatomii..." J. Skulskiego:
wstępnie wyprofilowana, niesklejona jeszcze. Dopiero prototyp.
porównanie z łodzią z wypraski:
takie łodzie wymagają oczywiście nieco więcej pracy ale zysk jest oczywisty:
malowanie oddzielnie elementów znacznie ułatwia pracę
możliwość oddania każdego najdrobniejszego szczegółu
np takich:
To postanowione. IJN Kirishima będzie miała całość sprzętu ratunkowego z blaszek...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blacman dnia Nie 23:25, 12 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jozek
Przyjaciel Forum
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 7:26, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nic nie pisać.. tylko patrzeć i podziwiać...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:27, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Krok milowy dokonany z sukcesem ! Pokłady pasują. A dokładnie to pasuje ustawienie trójnożnego masztu względem poszczególnych pokładów. Bardzo się tego obawiałem, ale wyszło nadzwyczaj dobrze!
teraz można się spokojnie zająć projektowanie wnętrza nadbudówki
A to już będzie czysta przyjemność...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Wto 7:05, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
blacman napisał: |
(...)
teraz można się spokojnie zająć projektowanie wnętrza nadbudówki (...) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:42, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Godziny przy Kirishimie mijają a efektu w postaci materii póki co niewiele
Postanowiłem zamienić jednak pokład drewniany na trawiony blaszki i malowany...
Podział deskowania jest opracowany od podstaw - mam nadzieje, że będzie bliski rzeczywistości: szczeliny wzdłużne są o różnej grubości (różnica do 20%), szczeliny poprzeczne są nieregularne oraz też o różnej szerokości. Liczę na to, że wręcz część podziału desek zniknie w procesie trawienia.
Własny projekt daje kontrole na poprawnym deskowaniem krawędzi wokół barbet, wyposażenia pokładowego oraz innych detali. Pokład drewniany jest tu nieco uproszczony....
Plan jest taki aby również odtworzyć krawędź wokół pokładu:
jest to łatwe do osiągnięcia - zestawowy kadłub na to pozwala:
wystarczy go odpowiednio zeszlifować...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blacman dnia Nie 23:43, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MacGregor
Moderator
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:00, 21 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
I co tu korde komentować... Trafił nam się szalony człowiek na tym forum...
Gdyby tylko świat miał więcej takich "szaleńców"!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:02, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
uff...
projektowanie blaszek pagody zakończone...
teraz trzeba to wytrawić
W sumie nadbudówka główna będzie miała ponad 300 blaszanych elementów. Przy okazji tego rysowania można było opracować technologie montażu tego całego ustrojstwa...
mam nadzieję, że zadziała ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Pią 6:32, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jozek
Przyjaciel Forum
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 7:30, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Szczena opada....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wolfik
Obserwator
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:27, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Czy kolory wynikają z tego, że stosujesz czterokolorowy system projektowania blach? Taki jest wymóg firmy w której trawisz? Czyli rozumiem, że samą kliszę firma sporządza sobie sama na podstawie Twoich rysunków?. Czy te części rozmieszczasz sam na planowanej blaszce? Możesz powiedzieć u kogo trawisz?
Fajna praca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:28, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kolory sa pomoca w projektowaniu. Uzywam roznych...
Trawie u Haulera w Czechach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko jest tam wyjasnione. A jesli nie - Jan, wlasciciel wyjasni reszte. Bardzo mily Pan...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wolfik
Obserwator
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:39, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:41, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Zapomnialem dodac:
Klisze robi Hauler. Projekt dostarczam jako gotowy plik: awers i rewers, rozmieszczenie sam planuje...
Pozdrawiam
Grzegorz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|