Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jjb89
Przyjaciel Forum
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 15:19, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Sklejony na bardzo szybko i baardzo krzywo: |
Jak dla mnie wygląda ekstra, ciekawe jak będzie wyglądał ten ostateczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 23:17, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
bambetle powieszone:
teraz ten pomost zaczął mi się podobać...
Prace nad pomostem masztu głównego i rufowych stanowisk 127mm rozpoczęte:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Witek@
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 0:04, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cały czas wprowadzasz mnie w osłupienie. Bambetle pikne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mipiat
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbcze
|
Wysłany: Nie 9:16, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie lepiej się prezentują już zawieszone niż na wcześniejszych zdj. tak bardziej naturalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
spit5
Entuzjasta
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 1427
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Nie 17:21, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z mipiatem. Materace są bardzo fajne. Wiem że to może zakrawać na zboczenie, ale czy będziesz im dodawał sznurki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtek-żeglarz
Hobbysta
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 690
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 19:30, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że sznurki będą, tylko problem jest jakich węzłów wtedy używano. W razie czego mogę pomóc. Podziwiam jak nie wiem co i zazdroszczę umiejętności ( zaparciu - samo - nie wspomnę).
Pozdrawiam i trzymam kciuki
Wojtek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 1:12, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Sznurki będą.... się właśnie skręcają z drutu 0,03mm
Wojtek-żeglarz napisał: |
... tylko problem jest jakich węzłów wtedy używano... |
właściwie to nie wiem... jakieś sugestie
pracę nad osprzętem ratunkowym rozpoczęte:
kutry admiralskie :
zostaną przebudowane zestawem blaszek
bardzo wstępny wygląd kutra:
dojdzie jeszcze sporo detali, nawiewy komin, klapy, kotwica oraz maszt...
łodzie motorowe 12m zostały pozbawione plastikowych detali:
i będą wzbogacone zestawem blaszek (brakuje silnika, właśnie się rysuje...)
tak zgrubnie wygląda pokład oraz klatka w wersji otwartej
okazało się , że muszę przerysować klatkę. nie przylega dobrze do pokładu. Dobrze, że w planach płytka do trawienia się rysuje...
łodzie wiosłowe 9m:
będą miały taki zestawik plus wiosła i coś tam jeszcze pewnie dojdzie
aby zamontować gretingi wszystkie plastikowe kadłuby wymagały usunięcia wewnętrznych detali:
po pierwszej wypatroszonej łodzi doszedłem do wniosku, że lepiej będzie pracować z całą ramką - znacznie łatwiej się trzyma
efekt patroszenia
nierówności zakryją zestawy blaszane... rozdzielenie elementów nadbudówek, pokładów i kadłubów ułatwi malowanie ale trochę utrudni montaż - bo będzie to montaż "czysty"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mipiat
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbcze
|
Wysłany: Śro 8:04, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
A jakież to narzędzie tak ładnie gładziutko wybiera wnętrze łódeczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:15, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
patroszenie przeprowadziłem przy pomocy kulkowego freza o średnicy 1,5mm i mikrowiertary w uchwycie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtek-żeglarz
Hobbysta
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 690
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Czw 11:50, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam
Jeśli chodzi o supełki - najlepsze byłyby "ósemki", ponieważ są płaskie i i stosunkowo łatwe w wykonaniu. Dodatkowo wspomnę, że ósemek używano do przywiązywania cósiów do stałych elementów konstrukcyjnych.
Pozdrawiam i podziwiam.
Wojtek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 1:56, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Wojtek-żeglarz napisał: |
... najlepsze byłyby "ósemki"... |
obawiam się, że nie dam rady... pozostanie pewnie skręcony drucik 0,03mm - najcieńszy jaki mam.
czas na działa(nia) ofensywne:
artyleria 152mm
wypraskowe działa dostały nowe lufy toczone:
[/url]
gniazda wykonane wiertłem 0,3mm
i gotowe:
warto było wymienić...
artyleria główna 356mm też została nieco poprawiona:
lufy będą toczone:
wstępny wygląd wież (brakuje jeszcze sporo detali):
łodzie dostały gretingi:
wstępne pasowanie blaszek wygląda nieźle:
na łodziach motorowych nawet całkiem nieźle...
przy okazji powstała też zabudowa pod główną pagodą oraz pomostami śródokręcia:
i po malowaniu:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Witek@
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 8:35, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Blacman ....szarlatanie nie będę tu oficjalnie skrobał pieśni pochwalnych bo mi już z wrażenia kończyny wszelakie opadają bezsilnie. Nie mnie jednak podtrzymuję chęć oblukania tych cudów na żywca ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:09, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jak zawsze - zapraszam na jak będziesz przejazdem we Wroc-love...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blacman dnia Pon 12:10, 22 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mipiat
Przyjaciel Forum
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbcze
|
Wysłany: Pon 12:46, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Po drodze z Poznania do Wrocławia jest Leszno to się dosiadam i pielgrzymka gotowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacman
Hobbysta
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:02, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
zapraszam...
zaczynamy z walkę z podstawką...
Kirishima będzie osadzona na nieco wzburzonym morzu. Co powoduje, że częściowo odsłania się część podwodna okrętu. Należało więc ją odtworzyć .... Z 5 warstw milimetrowej płyty poliestrowej powstało ok 4 metrów zanurzenia. Powinno wystarczyć.
część podwodna została zespolona z pudełkową:
plan jest taki aby zafiksować tylko częśc podwodną. Część nawodna pozostanie niedoklejona do końca budowy.
czekając do wyschnięcie malowania dopasowałem nadbudówkę z pomostami dział 127mm oraz podstawą masztu głównego.
nie wiem czy tu Fujimi do końca przemyślało sprawę. Użycie blaszek - nawet zestwu producenta rodzi kłopoty. Po prostu pomost jest za duży.
wymagał korekt zmniejszenia pomostu oraz podcięcia od dołu części plastiku :
po spasowaniu tak to wygląda wstępnie złożone na dziś...
skrzyneczki amunicyjne 25mm gotowe:
Z blaszki powstały też reflektory pokładowe. Jakiekolwiek zestawowe lub żywiczne mają stosunkowo słabe odwzorowanie detali. Przy pomocy blaszki można nawet zamodelować żarówę wewnątrz reflektora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|